Spagetti ze szpinakiem, akurat na wiosnę!

Hej!
Nadrabiam zaległości za zeszły tydzień i za przyszłotygodniowy wyjazd. Może wciągu warsztatów uda mi się coś skrobnąć na bloga, ale szczerze w to wątpie. Myślę że nie znajde sił na dodatkowe zajęcia, z czasem i dostępem do komputera też może być krucho. Także dzisiaj chciałam zaproponować wam coś pysznego na obiad!

Przepis na spagetti ze szpinakiem, akurat na wiosnę!


kliknij aby powiększyć zdjęcie


Potrzebujemy:
40 dag makaronu (oginalnie jest to pappadrelli, ale ja użyła spagetti)
150 dag szpinaku mrożonego
nieduża cebula
3 łyżki oliwy
2 zągbki czosnku
15 liści bazylii
3 łyżki śmietany kremówki
0,5 opakowania serka typu Feta
biały pieprz, sól

Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić na oliwie w spory rondlu, dodać zamrożony szpinak, i rozmrażać co jakiś czas mieszając. Dodać pokruszony ser feta i dusić chwilę pod przykryciem. Doprawić 12 listkami bazylii pokrojonymi w kostkę, posiekanym czosnkiem, pieprzem i solą (uwaga, feta sama w sobie jest dość słona, więc sól opcjonalnie tyle ile ktoś lubi) wymieszać ze śmietaną i dusić po przykryciem jeszcze minutę. Wymieszać z ugotowanym, gorącym makaronem i natychmiast podawać z listkiem bazylii i posypane parmezanem. Porcja dla 4 osób.

U mnie w domu wszyscy zajdali aż myślałam, że pochłoną swoje porcje razem z talerzami :) Jest pyszne, zdrowe i (nie do końca) dietetyczne. Na pewno zdrowsze będzie jeśli ugotujemy pełnoziarnisty makaron.
UWAGA- równie dobre może być ze świeżym szpinakiem, nie wiem nawet czy nie lepsze, niestety ja nie miałamdostępy do świeżego.

Komentarze

Popularne posty