O skrobi w kosmetyce oraz maseczka DIY

Hej!

Post obiecany, wiem że temat interesuje wiele z Was.

źródło: stylowi.pl


Zacznę może od tego skąd skrobię wziąć. Jest to najzwyczajniej w świecie mąka ziemniaczana, co oznacza, że dzisiaj znów kręcimy maseczkę z produktów dostępnych w kuchni. Do stworzenia tej maski potrzebujemy:

  • łyżeczkę mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki dowolnej maski lub odżywki
  • możemy wzbogacić ją półproduktami, olejami, czy czymkolwiek chcemy
Ja 'moją' skrobię połączyłam z odżywką bananową z The Body Shop, w proporcjach zupełnie na oko Wydaję mi się, że samej odżywki użyłam trochę mniej niż dwie łyżki. Nie dodawałam olejów, półproduktów. Trzymałam ją na włosach około 40 minut w cieple pod czepkiem. Zestaw który użyłam po myciu możecie zobaczyć TUTAJ. A podglądowo wstawiam jeszcze raz zdjęcie swoich włosów po zastosowaniu tej maseczki:
PLUSY:
+ włosy są wyraźnie grubsze! Kucyk jest zdecydowanie obfitszy. 
+ mam uczucie jakby ich było ba głowie więcej niż zwykle.
+ wyraźnie uczucie nawilżenia
+ odpowiednie dociążenie
+ niesamowity blask

MINUSY:
- nałożona zbyt blisko skalpu może obciążyć

Maska bez problemu się zmywa, a uczucie wygładzenia możemy zaobserwować już w trakcie jej spłukiwania, jednak nie polecałabym nakładania jej po myciu. Niestety uczucie pogrubienia włosów znika już już przy następnym myciu.

Zamiast maski możemy wykorzystać wodę makaronową, ryżową czy z ugotowanych ziemniaków, oczywiście bez soli, opcjonalnie można dodać odrobinę oleju. W takiej wodzie moczymy włosy przed myciem, lub na namoczone nią włosy nakładamy olej, a później postępujemy jak zwykle po olejowaniu.

Kilka innych pomysłów na kosmetyczne wykorzystanie mąki ziemniaczanej:

1. Mąka ziemniaczana jest świetnym transparentnym pudrem matującym, co więcej wykazuje właściwości anty-trądzikowe.

2. Spełnia rolę suchego szamponu, trzeba ją tylko dokładnie wyczesać, szczególnie z ciemnych włosów ;)

3. W celu pogrubienia i wydłużenia rzęs można pokryć je skrobią a następnie wytuszować. Zadziała podobnie jak puder zastosowany w ten sposób, ale jest w 100% naturalna.

4. Może być substytutem talku.

5. Można wzbogacać nią także maski do twarzy. Ze względu na właściwości anty-trądzikowe i wygładzające sprawdzi się w tej roli świetnie.

Wiecie czy coś jeszcze mogę dopisać do tej listy? Lubicie skrobię?

Komentarze

  1. Całe lato używałam jej zamiast pudru :) Muszę jeszcze spróbować dodać do maski :)

    OdpowiedzUsuń
  2. czytałam o jej zastosowaniu w maseczce do twarzy, ale do włosów jeszcze nie ;) ciekawe jak się sprawdzi u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wygładziła Twoje włosy, też kiedyś dodawałam mąki ziemniaczanej do masek ale jakoś zapomniałam o tym zwyczaju :P
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu spróbować. Może w ten weekend.

    OdpowiedzUsuń
  5. oo, koniecznie będę musiała spróbować

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty