101 sposobów (prawie) na zastosowanie olejku rycynowego

Cześć! Już długa przygotowywałam się do napisania tego wpisu, akurat teraz mam trochę czasu, więc zaczęłam research i przygotowywanie materiałów. Uwaga z posta będzie na pewno ogromny tasiemiec, ale warty przeczytania!

Olejek Rycynowy- co i jak?

Olejek rycynowy pozyskuje się z egzotycznej rośliny zwanej Rącznikiem Pospolitym, dlatego ten olej określany jest czasem olejkiem rącznikowym- nazwa za każdym razem wzbudza u mnie rozbawienie! 
Roślina ta w naszym klimacie jest rośliną jednoroczną, ozdobną. W tropikach osiąga nawet to 10m wysokości. Roślina ta należy do rodziny wilczomleczowatych i jest w całości trująca.

Olejek jest tłusty o bezbarnej lub jasno żółtej barwie, pod wpływem powietrza gęstnieje, ale nie twardnieje.

Dawniej...

W starożytnym Egipcie olejek ten służył do natłuszcania bloków kamiennych by ułatwić ich transport, później używany w medycynie. W Indiach i Chinach wykożystywano go do wywołania i ułatwienia porodu. W średniowieczu stosowany jako lekarstwo- doustnie w przypadku chorób układu trawiennego lub przed porodem. Ale już wtedy kobiety odkryły zbawienną moc olejku rycynowego stosowanego zewnętrznie na ciało, włosy i paznokcie.

W medycynie:

Odchodzi się od podawania olejku rycynowego doustnie, jednak nadal jest on wykożystywany w leczeniu zaparć, wrzodów skóry czy oparzeń oraz przy podrażnieniu błon śluzowych ciała.

W kosmetyce:

Czyli coś co interesuje nas najbardziej!

Na brwii i rzęsy:

W blogosferze zbawienne działanie olejku rycynowego na brwii i rzęsy jest powszechnie znane. Nasze rzęsy są wystawione na wiele czynników niszczących. Codzienne tuszowanie, zabiegi kosmetyczne, mocowanie sztucznych rzęs, zakręcanie na zalotce, przedłużanie i tak dalej. W pewnym momencie obserwujemy znaczne pogorszenie ich stanu. Końcówki jaśnieją, rzęsy łamią się i wypadają. Warto wtedy sięgnąć po olej o którym dzisaj mowa. Miesięczna kuracja działa cuda. Wystarczy umytą szczoteczką od tuszu codziennie wieczorem nałożyć go na rzęsy i brwii. Chwila w codziennej pielęgnacji, ale już po miesiącu widać wyraźnie efekty. 

Dowód:
Ja widać na zdjęciu powyżej (można powiększyć) mam bardzo gęste, długie i podkręcone rzęsy- niestety  jasne, ale taki urok bycia blondynką ;)

Niestety nie zawsze tak było. Jakiś czas temu zaczęły bardzo wypadać i dość mocno przerzedziły się, zainteresowałam się kuracją z użyciem olejku rycynowego i po około 2 miesiącach regularnego stosowania możecie zobaczyć efekt jak na zdjęciu. Znajdywałam na początku codziennie na waciku kilka do nawet kilkunastu krótkich rzęs- całych lub ułamanych fragmentów. Teraz podczas zmywania makijażu znajdę czasem jedną lub dwie! Niestety nie dysponuję zdjęciem przed :(

Co więcej skarżyłam się wam, że nie mam brwii, to prawda, jednakże odkąd wcieram w nie olejek rycynowy są i tak lepsze niż były zagęściły się i przyciemniły delikatnie.

Na skórki i paznokcie:

Jego działanie jest też zbawienne na skórki i paznokcie. Nigdy jakoś czególnie nie dbałam o skórki, więc były suche, czerwone, wyglądające nieestetycznie i przede wszystkim blące! Przez jakiś czas wcierałam w nie olejek rycynowy zauważyłam wzmocnienie i mocniejsze błyszczenie paznokci, ale nie to było najważniejsze. Stan moich skórek widocznie poprawił się, a możecie zobaczyć je m.in. TU.
Pokornie do niego wracam za każdym razem kiedy zrobię sobie jakąś krzywdę w skórki.

Na suche pięty:

Wystarczy wetrzeć na noc kilka kropel w zrogowaciały naskórek, żeby rano obudzić się z może nie idealnie miękkimi i przyjemymi piętami, ale zdecydowanie przyjemniejszymi niż wieczór wcześniej. Można zastosować kurację wzmocnianą: wsmarować olejek w stopy i zawinąć w foliową torebkę i założyć na wierzch skarpetkę frote. To na prawdę działa!

Na skalp i włosy:

Wpływ olejku rycynowego na porost włosów został udowodniowy w punkcie o rzęsach, olejek również bardzo dobrze łagodzi podrażnienia skalpu, jednakże stosowany zbyt często może wysuszać. Można użyć go do wzbogacania masek, lub nakładać na włosy solo, jednakże uczciwie ostrzegam, że jest dość tłusty i nie wszystkim włosom może podpasować. Moje lubią go bardzo, czy wasze go polubią? Nie jestem w stanie tego zagwarantować.

Na niespodziewane niespodzianki ;)

O tym przeczytałam na blogu Czarownicującej (gdzie serdecznie zapraszam!). Mianowicie olejek rycynowy wsmarowany w miejsca na których pojawili się wam nie mile widziani goście pomaga się ich pozbyć. Mnie wystarczyło kilka nocy (uwaga, nie polecam nakładać co noc, raczej co drugą, bo olejek może wysuszać!) z olejkiem rycynowym na czole i brodzie i pozbyłam się uciążliwych grudek, które towarzyszyły mi od bardzo dawna. Jednakże może mieć też na to wpływ skrzypokrzywy. Na pewno jest to tani i prosty sposób na zlikwidowanie nieprzyjaciół, który warto wypróbować.

Olejek rycynowy a metoda OCM:

Oil Cleansing Method - zdecydowanie potrzebuje osobnego wpisu! Napomknę tylko, że olej rycynowy stanowi w tym wypadku od 10% do max 30% mieszanki, a to jak i rodzaj oleju bazowego zależy od typu naszej skóry. To tak tylko słowem wstępu, nie chce za gardzo rozwijać tutaj tego tematu. Wiele dziewczyn stosuje OCM, ja osobiście nie, więc nie będę się na ten temat wypowiadać. Jeśli chcecie przeczytać coś więcej, zapraszam na blogi blogerek, ktore tę metodę stosują osobiście.

Uwaga- Olejku rycynowego nie powinny zażywać kobiety w ciąży!

Czyż nie jest to wystarczająco dużo powodów aby olejek rycynowy na stale zagościł w naszej łazience?

Komentarze

  1. ajjj, ja ostatnio zaczęłam kurację na rzęsy! dokładnie to dopiero 3 dni, a już wypatruje rezultatów! mam nadzieje, że po miesiącu będe zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam go w łazience, ale nie wiedziałam, że ma aż tyle zastosowań :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę kupić i zacząć regularnie stosować!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja parę lat temu stosowałam go na rzęsy, efekty mam do teraz, ale kilkanaście ni temu zaczęłam ponownie kurację na rzęsy i jest jeszcze lepiej :)

    Nakładam olejek też na długość włosów.

    PS. W poście jest kilka błędów w wyrazach, przez co trochę źle się go czyta.

    OdpowiedzUsuń
  5. Używam na skalp i po jego zastosowaniu włosy jakoś lepiej rosną:))

    OdpowiedzUsuń
  6. mnie uratował brwi, stosuję też ocm z nim ;) no i muszę na skórki zastosować, bo mnie drażnią ;(

    OdpowiedzUsuń
  7. Też używałam go swojego czasu. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. J obecnie dodaje go do maseczki z żółtek na włosy idealnie się sprawdza:) zapraszam do obserwowania

    OdpowiedzUsuń
  9. do paznokci się kompletnie nie nadaje, zmiękcza płytkę, która robi się giętka, elastyczna a to chyba raczej wada

    OdpowiedzUsuń
  10. Słuchajcie! Ja od jakiegoś tygodnia stosuję olej rycynowy w taki sposób, że na noc, po demakijażu (nieraz także peelingu),, przy okazji nakładania olejku na rzęsy rozsmarowuję go cienką warstwą na całej twarzy. Efekt? Zero jakichkolwiek wyprysków! A odkąd weszłam w okres dojrzewania nie było dnia, żebym miała cerę bez skazy, a teraz? Voila, gładziutko,jak tyłeczek niemowlęcia -.^
    Natomiast jeśli chodzi o rzęsy, to efektów jeszcze nie zaobserwowałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja wcieram po kapieli na mokra skórę,efekt??? skóra gladka,nawilżona,suuuuper.Na twaz i dekolt 2xw tygodniu prosto z buteleczki na dwie godziny rewelacja.POLECAM

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaczynam od dzisiaj na rzęsy i brewki!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny blog ! Napewno go jeszcze odwiedze ; )
    Sama stosuję już ten olejek na rzesy ale dopiero od 3 dni i teraz myślę też o paznokciach. ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

  14. Ja stosuje olejek na rzęsy od prawie miesiąca i efekty są niezłe,mam gęstrze grubsze i dłuższe ;)spróbuj też na skóre.

    OdpowiedzUsuń
  15. witajcie ja właśnie siedzę z olwjkiem nałożonym na brwi i rzęsy zobaczymy co zdziała

    OdpowiedzUsuń
  16. Tyle że olejek nałożony na rzęsy wpada do oka przez co są niemałe problemy....
    A poza tym warto na końcówki włosów nakładać.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziewczyny! Gdy nałoży się olejek rycynowy na rzęsy czy też włosy to się spłukuje? czy zostawia? :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Na rzęsy nie, włosy po olejowaniu należy umyć szamponem :)

    OdpowiedzUsuń
  19. czy to prawda ze na celullit jest dobry

    OdpowiedzUsuń
  20. ja stracilam wlosy na tle nerwowym, pozniej posypaly mi sie brwi i rzesy. od kilku dni zaczelam smarowac luki brwiowe i "rzesy" olejkiem....zobaczymy czy cos pomoze. trzymajcie kciuki

    OdpowiedzUsuń
  21. Używałam go dłuższy czas , jakoś 2 miesiące i nie widziałam rezultatów, jak go odstawiłam zaczęłam je widzieć ! jest świetny , zadziałał na moje krótkie i jasne rzęsy . Teraz są długie , mocne i ciemne ! super naprawdę ! ;))

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziewczyny a na rzęsy i brwi tak prosto z butelki czy jakoś rozrabiacie? :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Po prostu otwierasz buteleczke, bierzesz stara szczoteczke do rzes (najlepiej jakbys ja wyczyscila tak zeby nie bylo ani troche tuszu) wkladasz ja do buteleczki i pozbywasz sie nadmiaru olejku, poniewaz jest strasznie gesty. I "czeszesz" rzesy lub brwi. ;)
    Ps. Nie rozrabia sie go :))

    OdpowiedzUsuń
  24. Używam na rzęsy z natury mam ciemne ale chce je wydłużyć i zagęścić na brwi nie potrzebuje bo są już i tak za ciemne i nie moge zapanować nad ich porostem, a zastanawiam się czy zacząć na twarz używać.

    OdpowiedzUsuń
  25. Czy pomaga na trądzik młodzieńczy ?

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy on pomaga na trądzik ?

    OdpowiedzUsuń
  27. a jeżeli chodzi o stosowanie na twarz, to czy włoski nad moja górna warga analogicznie do tego co piszecie sie wzmocnia?

    OdpowiedzUsuń
  28. Super , naprawdę. A jeżeli ktoś ma świecącą się twarz? To nie natłuści bardziej? Bo jest to strasznie tłusty olej ;/

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja dzisiaj kupiłam olejek rycynowy i od dzisiaj zaczynam go wcierać w paznokcie,końcówki włosów,wypryski i rzęsy.Mam nadzieję że pomoże :)

    OdpowiedzUsuń
  30. ja dzis kupilem i smaruje wąsy, mam nadzieje ze mi pomoze ,i wkoncu zapuszcze was jak Walesa

    OdpowiedzUsuń
  31. Bóg stworzyl rycyne kobietom. Powinien byc za darmo i powinna byc rzeka rycynowa zeby mozna bylo sie w niej kąpać. Stosuje na wlosy paznokcie brwi rzęsy skórę..ekspresowa pomoc w różnych problemach, szczególnie skóra wysuszona na twarzy, problemy z trądzikiem. Full wypas

    OdpowiedzUsuń
  32. ja dzisian zaczynam stosowac na brwi :)) mam strasznie zadkie i tez czesto mowie ze ivh nie ma. Zobaczymy jkie bd efekty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak ten olejek rycynowy działa na wasze włosy?

      Usuń
  33. Ja mam olejek rycynowy i zapuszczam włosy i na rzęsy go też nałożę :*

    OdpowiedzUsuń
  34. Na pewno Olejek karotenowy mocno koloryzujący HB, tzn. dla poprawy wyglądu cery. W moim przypadku to super wygląda - opalenizna jest mega naturalna, pozytywnie odmieniona, chociaż trudno było oczekiwać, że efekt będzie aż tak fajny.

    OdpowiedzUsuń
  35. Czy olejek sprawdza się w roli odchudzającej?

    OdpowiedzUsuń
  36. Olejek karotenowy HB - świetny kosmetyk, mocno odmieniający cerę, tzn. nadaje jej innego wyglądu, cera robi się ładna i naturalna, a wcale nie tak łatwo o coś takiego. Większość kosmetyków po prostu efektów nie przynosi.

    OdpowiedzUsuń
  37. Rzeczywiście jest kilka zastosowań. Trzeba uznać, że olejek rycynowy nie ma ograniczeń ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Również polecam olejek karotenowy HB - znakomicie działa, bo ta opalenizna faktycznie wygląda przy nim znacznie lepiej, ładniej, atrakcyjniej - bardzo duża, zdecydowana przemiana in plus, tak więc polecam.

    OdpowiedzUsuń
  39. Rzeczywiście całkiem nieźle działa, zwłaszcza w połączeniu ze skrzypem polnym, który wspaniale działa też na skórę i włosy, biorę Bio – Silica Max, która działa świetnie dzięki bogatemu składowi, nadrabia wszystkie niedobory związane z procesami starzenia. Paznokcie i włosy rosną szybciej i nie rozdwajają się.

    OdpowiedzUsuń
  40. Ból i cierpienia z powodu odcisków na palcach stóp ustąpiły po na smarowaniu odcisków właśnie olejkiem rycynowym. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  41. Kupiłam ten olejek wczoraj...Wie ktoś może co ile go używać na włosy? Czytałam na wielu stronach o nim... Moje włosy są suche i mam rozdwojone końcówki... ogólnie są bardzo zniszczone.

    OdpowiedzUsuń
  42. wykoŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻystywany??????????? brwii?????? Lepiej od razu stąd wyjść...

    OdpowiedzUsuń
  43. jak dlugo trzeba trzymac ten olejek na wlosach zanim zmywamy…...lucyna

    OdpowiedzUsuń
  44. Uwielbiam olejek rycynowy! Pomógł mi na zrogowaciały naskórek pięt, odżywił moje włosy i dzięki niemu grube i gęste brwi i rzęsy:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty