Calcium Pantothenicum vs. Drożdże

Robiłam już podobne porównanie suplementów (SkrzypStrong vs. SkrzypoVita) w którym porównywałam je ze względu na podobne składy (przeodujące skrzyp i pokrzywa) jak i obietnice producenta. Dobrze wiecie kto wypadł wtedy zwycięsko. 
Tym razem pokusiłam się o porównanie suplementów które dały na moich włosach bardzo podobne rezultaty. O drożdżach pisałam już w TYM artykule, dlatego dzisiaj napiszę recenzję znanego już większości włosomaniaczek CP z krótki podsumowaniem porównującym obydwa 'suplementy'.

 
O CP wspomniałam także w Sierpniowej Włosowej Aktualizacji zapraszam serdecznie do poczytania. 

Słów parę o CALCIUM PANTOTHENICUM:

Jedna tabletka zawiera 100 mg. substancji czynnej, która w tym wypadku jest pantotenian wapnia (tytułowe calcium pantothenicum) czyli zwyczajnie vit. B5 - Z tego właśnie tytułu będę go porównywać do Drożdży, które są najłatwiej dostępnym i przyswajalnym źródłem tychże witamin. 

Znaczenie kwasu pantetonowego na organizm człowieka nie jest jednoznacznie wyjaśnione, wiadomo, że bierze on udział w procesie wzrostowym organizmu oraz wypływa na metabolizm. Jest zalecany przy chorobach skóry i błon śluzowych oraz problemami z układem pokarmowym.
Ma on wpływ na trawienie białek, tłuszczy i węglowodanów. Stosowany jest więc w wypadku niedoborów wit. B5. 

Znajduje zastosowanie w leczeniu reakcji alergicznych, chorobach skóry włosów i paznokci.

Stosując kurację uderzeniową na organizm możemy przyjąć nawet 600mg (2x po 3 tabletki) pantotenianu wapnia dziennie. Wit. B5 należy do tych wypłukujących się z organizmu, jednakże zalecaną dawką jest 400mg składniku dziennie (2x 2 tabletki) i takż też porcję przyjmowałam ja.

Koszt miesięcznej kuracji to około 12-16zł zależnie od apteki (2 opakowania po 50 tabletek wystarczy na 25dni)

Porównanie:

Pastylki CPmałe i niepowlekane- przez to nie smaczne, jadnakże ich wielkość umożliwia szybkie i bezproblemowe połknięcie, w odróżnieniu od drożdży w wypadku których musimy się zmusić do wypicia kubka napoju drożdżowego dziennie o smaku- no powiedzmy sobie szczerze- okropnym. +
na górze Ibuprom na dole CP

Koszt obydwu miesięcznych kuracji jest podobny +/+

Przyrost: czyli to co chyba najbardziej was interesuje, przy 21dniach stosowania CP mogłam się cieszyć 3,5 cm przyrostu w tym miesiącu. Stosując drożdże przez okrągły miesiąc lub nawet trochę więcej (ok 31dni) miałam równiutko 4cm jednocześnie stosując suplementy ze skrzypem i pokrzywą (konkretnie SkrzyStrong). Mogę więc śmiało powiedzieć że w tym punkcie także remis +/+

BabyHair- również porównywalna ilość w wypadku obu kuracji, mam wrażenie mimo wszystko że troche ich więcej przy stosowaniu CP niż drożdży, ale ciężko mi to stwierdzić na 100%. +/+

Wypadanie w obydwu wypadkach było zmniejszone w porównaniu do normy, ale włosów mniej leciało na początku stosowania drożdży, w trakcie kuracji CP ilość wypadających włosów malała z czasem. +

Skóra i paznokcie przy stosowaniu drożdży nie ominął mnie drożdżowy wysyp- jednak już po nim cera wyraźnie się poprawiła, paznokcie w oby wypadkach były mocne minimalnie zaczęły się rozdwajać przy CP - po części winię za to częściejsze malowanie, ale mimo wszystko CP ich nie uchroniło.  CP nie spowodowało żadnego wysypu, cera też wydawała mi się lepsza niż przed kuracją. A nie przepraszam, pojawiły mi się aż dwa wypryski podczas całej kuracji CP. +/

Czy rozumiecie już dlaczego porównałam akurat te dwa 'suplementy'? Jak same widzicie nie odbiegają one od siebie zbyt dużo, dlatego dla tych dla których smak drożdży jest nie do przełknięcia proponuję zastosować kurację CP. Jednakże, jeżeli smak i pryszcze wam nie straszne, a chcecie wyraźnej poprawy cery- proponuje drożdże. Wypryszczenie zaznaczyłam jako minus, ale musicie wiedzieć, że później stan mojej cery bardzo się poprawił. Wypadanie, bejbiki i przrost- czyli to co najważniejsze jest porównywalne. Mimo wszystko wiem, że niektórym Calcium Pantothenicum nie służyło. 

Jednocześnie przypominam, że żadna suplementacja nie zastąpi zdrowej i zbilansowanej diety!

Komentarze

  1. CP mi nie pomogło, ale łykałam kiedyś drożdże w tabletkach i pomogły ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jak napisałam, niektórym CP nie służy, w zasadzie nie wiadomo dlaczego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. kurcze chyba musze zacząć brać Cp, bo mi włosy rosną w żółwim tempie, w zasadzie zastanawiam sie czy woogle rosna:/

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm, chyba się skuszę na CP. Brzmi to wszystko całkiem nieźle mam nadzieję, że i w moim wypadku będą efekty:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zastanawiam się nad CP, bardzo fajny post, konkretny i na temat, takie jak lubię;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czyli chyba wiem, dzięki czemu mam przyrost 1 cm w TYDZIEŃ. To CP :) Bajbików też coś więcej. Yeah!

    OdpowiedzUsuń
  7. a jaki masz przyrost bez suplementacji???

    OdpowiedzUsuń
  8. Bez suplementacji to około 1,5cm maksymalnie do 2cm.

    Marta8635, rosną na pewno, ale prawdopodobne, że masz wysuszone końce i równie szybko jak rosną to się łamią. Zadbaj też o nie w tą stronę!

    OdpowiedzUsuń
  9. Narazie wróciłam do picia drożdży, a te CP wciąż chodzą mi po głowie
    Radi

    OdpowiedzUsuń
  10. ja cp brałam ponad miesiąc, wysyp, długi, włosy dalej lecą chyba nawet nieco bardziej...widać potrzeba mi czegoś innego :(

    teraz silica

    OdpowiedzUsuń
  11. ja z CP wytrzymałam 3 tygodnie, także nastąpił u mnie wysyp, włosy się posypały a z cerą walczę do teraz :(

    Będzie mi bardzo miło, jeśli zagościsz u mnie i weźmiesz udział w konkursie który organiuzję
    http://ori-leszno.blogspot.com/2012/09/konkurs-dla-was-zapraszam.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałam CP-teraz używam witaminy z grupy B,+obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  13. CP to nie jest witamina b5

    OdpowiedzUsuń
  14. Oczywiście, że tak, dlatego ZAWSZE zaznaczam, że zażywanie suplementów nie zastąpi nam zdrowej w pełni zbilansowanej diety, może być jedynie jej uzupełnieniem. Ale jest to bardzo cenny komentarz, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. jak mierzycie włosy,uważając,ze po cp urosły np.3,5cm w miesiąc.mi jakoś w te rzeczy nie chce sie wierzyć.prosze o odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  16. Aga, ja osobiście mierze wybrane jedno pasemko kontrolne, wiem które to, zawsze mierzę dokładnie to samo. W przypadku włosów farbowanych można mierzyć długość odrostu.

    OdpowiedzUsuń
  17. dziwi mnie to badzo.ja regularnie farbuje włosy,henną z indygo.miesiąc w miesiąc,widzę identyczny ponad centymetrowy odrost,mino suplementów i innych bajerów.obojętne jest czym farbuje,czy to farba chemiczna,czy tak jak przez ostatnie dwa miesiące zioła,włosy rosną cały czas tak samo.zaskakujące są dla mnie 3,5cm odrosty włosów w miesiąc

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj :) Mam takie pytanie odnośnie CP i drożdży. Czy mogę brać tabletki (obecnie biorę: 2 rano po śniadaniu i 2 wieczorem po kolacji) i po 2 godzinach wypić drozdze ?

    OdpowiedzUsuń
  19. U mnie po CP – efekt odwrotny od oczekiwanego. Przy drożdżach bez jakichkolwiek skutków ubocznych.

    Bardzo dobrze u mnie sprawdza się skrzyp polny (doustnie) i kozieradka (miejscowo – wcierka z kozieradki), ale jestem otwarta i testuje różne „domowe” rozwiązania, których nie brakuje w sieci. Jednak, nie zawsze efekty można łatwo zmierzyć. Czasem jest problem z oceną czy coś działa czy nie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty